Listing 1 - 10 of 157 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
12
Education and state --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Fundamentele pedagogiek. --- Psychologische pedagogiek. --- onderwijsbeleid --- School management --- C6 --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- onderwijskunde --- 063236.jpg --- Onderwijsbeleid --- Academic collection --- #SBIB:316.334.1O210 --- #SBIB:316.334.1O230 --- 371.014.3 --- 371.014.3 Onderwijshervorming. Onderwijsvernieuwing --(algemeen) --- Onderwijshervorming. Onderwijsvernieuwing --(algemeen) --- Education --- Education policy --- Educational policy --- State and education --- Social policy --- Endowment of research --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Onderwijsbeleid: algemeen --- Geplande onderwijsverandering --- Government policy
Choose an application
Secondary education --- Teacher education. Teacher's profession --- Basisonderwijs --- Basisonderwijs--Leerkrachten --- Elementary school teachers --- Enseignement primaire --- Instituteurs --- Leerkrachten van het basisonderwijs --- Onderwijzers [Basisonderwijs ] --- Teachers [Elementary school ] --- Education, Netherlands --- Academic collection --- 472.7 --- Loopbaan ; leraren ; basisonderwijs --- Loopbaan ; leraren --- Onderwijzers --- 950248.jpg --- basisonderwijs --- lerarenopleiding --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- Algemeen.
Choose an application
Leraar zijn is leraar worden, eerder dan andersom. Wie je bent als leraar, blijkt uit de praktijk. En uit de verhalen die je erover vertelt. Die praktijk en die verhalen zijn geworteld in de context van tijd en ruimte: in de eigen biografie en de schoolorganisatie. Maar die praktijk en die verhalen evolueren, ontwikkelen. En dat doet ook het beeld dat leraren hebben over zichzelf en hun beroep. Over wat hen drijft en voldoening geeft.Geert Kelchtermans bestudeerde de ontwikkeling van leraren aan de hand van hun loopbaanverhalen en reikt een begrippenkader aan om te denken en te spreken over leraarschap. Hoe zien leraren zichzelf als leraar? Welke sleutelervaringen kleuren dat beeld? Hoe moeten we de eigen professionaliteit van de leraar zien? Kwetsbaarheid, reflectie als houding en vaardigheid, en de onontkoombaarheid van het pedagogisch oordelen zijn cruciaal hierbij. https://shop.acco.be/nl-be/items/9789464019179/Leraar-zijn--leraar-worden
Teacher education. Teacher's profession --- leraren-leerling relatie --- Leraar --- Beroepsprofiel --- Leraren. --- Professionalisering.
Choose an application
Choose an application
Teacher education. Teacher's profession --- pedagogiek --- lerarenopleiding
Choose an application
Choose an application
Onze eigen praktijk beter begrijpen en die inzichten in een vorm gieten dat ze anderen kunnen inspireren. Zo zou men kernachtig het werken met praktijkvoorbeelden kunnen omschrijven. En praktijkvoorbeelden zijn in de mode: in nascholingen, pedagogische studiedagen, opleidingen, publicaties, teamvergaderingen, workshops, enz., overal werken onderwijsmensen met casussen, voorbeelden van 'good practice', goede praktijkvoorbeelden. Valt er op die manier écht wat te leren van collega's? Neem jíj zo'n voorbeelden over? Wanneer vind je er werkelijk inspiratie in? Van de andere kant bekeken: aan welke voorwaarden moeten praktijkvoorbeelden voldoen om 'goede praktijkvoorbeelden' te zijn? Hoe stel je zo'n voorbeeld op zodat je collega's of medewerkers er wat mee zijn? Dit is een invulling van de onderzoekershouding die ook in de basiscompetenties van leerkrachten wordt verwacht. Met dit hand- en werkboek willen de auteurs die onderzoekershouding en -vaardigheden bij leerkrachten en schoolleiders en -begeleiders ontwikkelen.
Coöperatief leren. --- Probleemgestuurd leren. --- School management --- Teacher education. Teacher's profession --- professionaliteit --- lerarenopleiding --- lerarenberoep --- didactiek --- praktijk --- 454 --- 37.02 --- Didactiek --- Gelijke onderwijskansen(GOK) --- Kwaliteit --- Kwaliteitszorg --- Methodiek --- Onderwijsvernieuwing --- Praktijk --- Professionalisering --- Professionele ontwikkeling --- Voorbeeldlessen --- onderwijsvernieuwing --- gelijke onderwijskansen --- professionalisering --- professionele ontwikkeling --- Didactiek ; algemeen --- Gelijke onderwijskansen --- Kwaliteit ; onderwijs --- Onderwijsvernieuwing ; belgië ; algemeen --- onderwijsmethoden --- praktijkonderwijs --- Leraren ; opleidingen ; didactiek --- 371.3 --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Didactiek; algemeen --- PHL-Central Office 13 --- onderwijs en onderzoek --- onderwijspraktijk --- creativiteit --- Schoolontwikkeling --- 454.2 --- didactische werkvormen --- didactisch proces --- groepsdynamica --- onderwijs --- praktijkgericht leren --- probleemgestuurd onderwijs
Choose an application
In het scholenlandschap van vandaag spelen schoolleiders meer dan ooit een sleutelrol. Deze wordt steeds meer divers en veeleisend. De overheid verwacht immers dat scholen meer en meer een eigen lokaal beleid voeren. Tegelijkertijd vinden er allerlei processen van schaalvergroting plaats, denk maar aan de invoering van scholengemeenschappen. Ook in het onderzoek en de theorievorming over schoolleiderschap deed er zich een verschuiving voor. Deze evoluties worden in dit boek in kaart gebracht. Het boek biedt een overzicht van omschrijvingen, conceptualiseringen en onderzoek over schoolleiderschap. De onderzoekers wijzen op een patstelling tussen enerzijds benaderingen die de formele schoolleider centraal stellen en anderzijds benaderingen die leiderschap zien als een organisatorische functie die feitelijk gestalte krijgt door het handelen van meerdere organisatieleden. Verder stellen zij vast dat het merendeel van de literatuur de instrumentele of taakdimensie van schoolleiderschap beklemtoont, terwijl het ook een relationele en emotionele aangelegenheid is. In recent onderzoek krijgt deze belevingsdimensie steeds meer aandacht. Ten slotte wordt het (beperkte) onderzoek over schoolleiderschap en schaalvergroting in kaart gebracht. De auteurs presenteren een omvattend en integrerend conceptueel kader van schoolleiderschap. Dat kader is relevant voor onderzoekers, maar ook voor professionals die te maken hebben met het 'leiden' van scholen en scholengemeenschappen: het biedt hen een 'kaart' om op een meer systematische manier om te gaan met de complexe realiteit van schoolleiderschap. (Bron: covertekst)
371.05 --- 371 --- 371.21 --- schoolleiding --- 458.1 --- Schoolleiders (schooldirecties) --- 450.4 --- Onderwijsonderzoek --- Schoolleiders --- Schoolleiding --- 100962.jpg --- Lerarenopleiding : CVO --- 371.1 --- management --- 371.05 Bestuur en beheer van het onderwijs --- Bestuur en beheer van het onderwijs --- onderwijs - school --- onderwijsorganisatie - schoolorganisatie - scholengemeenschappen - schoolbeleid --- Organisatie - Management --- Onderwijskunde --- onderwijsonderzoek --- School management --- onderwijsmanagement --- Research on teaching --- schoolleiders --- Schoolmanagement --- onderwijs --- schoolbeleid --- Schooldirectie --- Schoolleider
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 157 | << page >> |
Sort by
|