Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Journalism. --- Journalistic ethics. --- Business policy --- Journalism --- Dagbladsector --- Perswezen --- Journalistiek --- Onderzoeksjournalistiek --- Kwaliteit --- Kwaliteitsmanagement --- Journalistic ethics --- Professional ethics --- Writing (Authorship) --- Literature --- Publicity --- Fake news --- Moral and ethical aspects --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord)
Choose an application
Mondige mediaconsumenten hebben steeds meer mogelijkheden (vooral online via sociale media) om tekst en uitleg te vragen aan journalisten. Waarom heeft de redactie of de individuele journalist deze keuze gemaakt ? Welke ethische regels zijn er in de journalistiek ? Houdt iedereen zich daaraan ? Bestaat er één journalistieke ethiek voor alle redacties of bepaalt elke redactie zelf de spelregels ? Kun je met journalisten afspraken maken ? Waarover wel en waarover niet ? Moeten journalisten altijd zeggen wie ze zijn en wat ze doen ? Verandert het internet de manier waarop de media de privacy van mensen beschermen ? Je kunt toch alles in een handomdraai te weten komen ? Mogen journalisten publiceren wat ze willen ? Waar kun je terecht met klachten ? En waar liggen voor alle burgers de grenzen van de vrijheid van meningsuiting ? Over deze en andere vragen gaat dit boekje, geschreven door media-ethicus Huub Evers voor alle nieuwsconsumenten die meer willen weten over de spelregels van de journalistiek. Bron : http://www.boekenbank.be
journalistieke deontologie --- Professional ethics. Deontology --- Journalism --- Journalistiek --- Journalistieke ethiek --- Ethiek --- Media --- Sociale communicatie --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Reizen --- Ziekte --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Vliegen (werkwoord) --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene
Choose an application
Media-ethiek biedt een helder en toegankelijk overzicht van de belangrijkste onderwerpen op dit terrein. Dit boek is bedoeld voor studenten journalistiek en communicatie(wetenschap), maar ook voor anderen met belangstelling voor ethische vragen op het terrein van media, communicatie en reclame. De volgende kwesties komen onder meer aan de orde: Wanneer mogen journalisten betalen voor exclusieve informatie? Waar liggen de morele en juridische grenzen van de vrijheid van meningsuiting? Waar liggen de grenzen bij digitale manipulatie van nieuwsfoto's? Welke morele vragen worden opgeroepen door de burgerjournalistiek, bijvoorbeeld zoals die wordt beoefend door bloggers? Is met criteria als goede smaak, fatsoen en goede zeden nog te werken in een pluriforme samenleving als de onze? Elk hoofdstuk wordt afgesloten met enkele kennis- en discussievragen.
media-ethiek --- massamedia --- Professional ethics. Deontology --- Mass communications --- Media ; ethiek --- 659.3 --- Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Media --- Ethiek --- Journalistiek --- Journalistieke ethiek --- Reclame --- Reclame-ethiek --- journalistiek --- communicatie --- reclame --- sociale media --- journalistiek. --- communicatie. --- reclame. --- sociale media. --- 659.3 Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Journalistiek. --- Communicatie. --- Reclame. --- Sociale media.
Choose an application
webjournalistiek --- journalistieke deontologie --- Professional ethics. Deontology --- Computer architecture. Operating systems --- Journalism --- Journalistiek --- Internetjournalistiek --- Ethiek --- Media --- Internet --- Journalistieke ethiek --- Interactiviteit --- 092.2 --- internetjournalistiek --- ethiek --- journalistiek --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Reizen --- Ziekte --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Vliegen (werkwoord) --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene
Choose an application
Journalism --- journalistieke deontologie --- bedrijfsbladen --- bedrijfsjournalistiek --- bedrijfscommunicatie --- Journalistiek --- Journalistieke ethiek --- Ethiek --- Bedrijfsjournalistiek --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Reizen --- Ziekte --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Vliegen (werkwoord) --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene
Choose an application
Mag je als journalist ongevraagd beeld- en geluidsopnamen maken? Hoe ver kun je gaan in het publiceren van bewerkte foto?s en filmpjes? Wat betekent de vrijheid van meningsuiting in praktijk voor de vraag wat je wel en niet publiceert? Welke grenzen kent het recht op bronbescherming en wat betekent dat voor jou als journalist? Dit zijn voorbeelden van de journalistiek ethische kwesties die in Handboek journalistieke ethiek aan de orde komen. Online media zijn een integraal onderdeel van het medialandschap. Dit boek biedt een actueel en toegankelijk overzicht van de belangrijkste onderwerpen op het terrein van media en ethiek in dat landschap waar online media nu zo?n grote rol in spelen. Het is helder geschreven en staat vol voorbeelden. Elk hoofdstuk sluit af met een korte samenvatting en enkele kennis- en discussievragen.https://www.boomhogeronderwijs.nl/product/100-9613_Handboek-journalistieke-ethiek
Journalism --- Professional ethics. Deontology --- journalistieke deontologie --- Media --- Ethiek --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Media ; ethiek --- Media ; Ethiek. --- Journalistiek --- Journalistieke ethiek --- Vrijheid van meningsuiting --- Cultuurverschil --- Zelfregulatie --- Digitale media --- Gedragscode
Choose an application
Choose an application
media-ethiek --- massamedia --- Professional ethics. Deontology --- Mass communications --- 092.8 --- ethiek --- beroepsethiek --- media --- journalistiek --- communicatie --- reclame --- 659.3 --- pers en journalistiek - beroep en opleiding --- Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Media --- Ethiek --- Journalistiek --- Journalistieke ethiek --- Reclame --- Reclame-ethiek --- 659.3 Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Beroepsethiek. Deontologie --- Massacommunicatie
Choose an application
Betaal je voor informatie? Is het te billijken om bedrijven en organisaties te infiltreren en de ontdekkingen die je doet, te verpakken in een spannend verhaal? Heiligt het doel de middelen? Wanneer en waarom zijn sommige methoden vanuit moreel oogpunt laakbaar? Wat betekenen beroepsgeheim en bronbescherming? En bescherming van de persoonlijke levenssfeer? Hoe gaan de media om met extreem-rechts? Deze en andere veel besproken actuele vraagstukken uit de journalistieke praktijk komen na enkele inleidende hoofdstukken over ethiek en media-ethiek aan de orde.
ethiek --- massamedia --- Professional ethics. Deontology --- Mass communications --- Mass media --- Journalistiek --- Massamedia --- Met bibl. --- Public relations --- Voorlichting --- Moral and ethical aspects. --- beroepsethiek --- media --- reclame --- journalistiek --- 092 --- journalistiek, pers --- beroepsethiek. --- ethiek. --- Beroepsethiek. --- Ethiek. --- Moral and ethical aspects --- Moral and religious aspects
Choose an application
De essays in deze bundel, geschreven door wetenschappers en journalisten, gaan over twintig jaar journalistiek in onze multiculturele samenleving. Hoe is in de loop van de jaren in het publieke domein, vooral in het opiniërende deel van de media, over migratie en integratieproblematiek gedacht en gedebatteerd? Bart Top schetst waar zich in de loop van de jaren de veranderingen hebben voorgedaan. Hebben journalisten nu meer oog en oor voor wat er in kringen van etnische minderheden aan de hand is? Is de kwaliteit van de berichtgeving over de multiculturele samenleving over de hele linie toegenomen? Mark Deuze bekijkt het mediagebruik van jongeren, vooral allochtone jongeren. Hij vraagt zich af welke rol internet speelt en of de gevestigde media hier de slag gemist hebben. Annelies Moors gaat in op de rol van religie, vooral de islam, in het debat. Huub Evers beschrijft naar aanleiding van een aantal opzienbarende zaken uit heden en verleden het spanningsveld tussen uitingsvrijheid en godsdienstvrijheid. Volgens Halleh Ghorashi heeft het publieke optreden van Ayaan Hirsi Ali, vooral ook in de media, de ruimte voor migrantenvrouwen om te emanciperen er bepaald niet groter op gemaakt.
Journalism --- journalistiek --- multiculturele samenleving --- interculturele communicatie --- Journalistiek --- Interculturele communicatie --- Interculturele verhoudingen --- Media --- Cultuursociologie --- Interculturaliteit --- Verpleegkunde --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord)
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|