Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
This publication is the first report from the International Teaching and Learning Survey (TALIS). It provides quantitative, policy-relevant information on the teaching and learning environment in schools in 23 countries and has a focus on lower secondary education. School effectiveness research consistently shows that the quality of the learning environment is the most important policy-malleable factor for positive student learning and student outcomes. In recognition of this, TALIS explores key policies and practices that shape the learning environment. The important role that school leadership can play in creating effective schools is well documented. TALIS illustrates the roles and functions that school leaders adopt within schools – often facing quite different circumstances - and examines how these roles support teachers in their work. Retaining and developing effective teachers is a priority in all school systems and TALIS examines how teachers‟ work is recognised, appraised and rewarded and how well the professional development needs of teachers are being addressed. Perhaps the most innovative aspect of TALIS is the insights it provides on the teaching beliefs that teachers bring to the classroom and the pedagogical practices that they adopt. TALIS cannot measure which practices or beliefs are most effective but it does show how these associate with some of the conditions that are pre-requisites for effective schooling.
Education --- Teaching --- Enseignement --- Statistics --- Methodology --- Statistiques --- Méthodologie --- Project method in teaching. --- Onderwijs 37 --- Onderwijspersoneel 371.12 --- Leermethoden 371.3 --- Méthodologie --- Methodology. --- Elementary school teachers --- Teachers --- Educational surveys --- Educational evaluation --- Statistics. --- Teaching and Learning International Survey
Choose an application
Educational technology --- Leermethoden 371.3 --- Instructional technology --- Technology in education --- Technology --- Educational innovations --- Instructional systems --- Teaching --- Aids and devices --- System analysis --- Network theory --- Systems analysis --- System theory --- Mathematical optimization --- Network analysis --- Network science --- System analysis. --- Educational technology.
Choose an application
Sociology of work --- Sociology of cultural policy --- Adult education --- Adultes--Enseignement --- Adults--Education --- Arbeid en arbeiders --- Education des adultes --- Education permanente --- Enseignement des adultes --- Enseignement pour adultes --- Ergonomics --- Ergonomie --- Human engineering --- Human factors in engineering design --- Onderwijs aan volwassenen --- Onderwijs voor volwassenen --- Permanente vorming --- Travail et travailleurs --- Volwassenen--Educatie --- Volwassenen--Onderwijs --- Volwasseneneducatie --- Volwassenenonderwijs --- Working class --- Educational sociology --- Travailleurs --- Sociologie de l'éducation --- Education --- 374.7 --- Conditions de travail Werkomstandigheden --- Didactique Didactiek --- Formation Opleiding --- Formation continuée Permanente opleiding --- Stages Stages --- Leermethoden 371.3 --- Sociologie de l'éducation --- 658.386 --- 331.11 --- P44 --- bedrijfsopleiding - opleiding in organisaties --- arbeidsvoorwaarden --- Frankrijk
Choose an application
In een bedrijf gaat men van elke investering het rendement na. Ook in de opleidingswereld groeit de behoefte om de effectiviteit en het rendement van leeractiviteiten te kunnen bepalen en optimaliseren. Hebben al die opleidingen wel effect? Dragen ze bij tot de organisatieresultaten? Leveren de leeractiviteiten financieel iets op? Dit boek helpt om deze vragen te beantwoorden. Het gaat over leren in bedrijven en organisaties, en hoe we de effecten daarvan kunnen meten. Die drang naar meten past in de moderne bedrijfsvoering, de zorg voor kwaliteit en voor toegevoegde waarde. In dit boek staan een aantal denkpisten en technieken beschreven die bruikbaar zijn om de effectiviteit van leerprocessen te beoordelen. Er wordt daarbij gekeken naar de kwaliteit van leerprocessen en vooral naar het resultaat ervan. De harde economische aanpak wordt niet geschuwd: hoeveel euro kost het leren, en hoeveel euro brengt het op? De kracht van dit boek zit in de vele praktijkvoorbeelden. Via de vele handige tips en tools wil het boek HR- of opleidingsverantwoordelijken ondersteunen bij het beoordelen van de effecten van leeractiviteiten en het becijferen van het opleidingsrendement.Met een woord vooraf door Luc Sels (K.U. Leuven).
didactische processen --- Didactics --- Personnel management --- HO (hoger onderwijs) --- HRM (human resource management) --- School management --- opleidingen --- 37 --- #SBIB:316.334.1O130 --- #SBIB:316.334.1O300 --- #SBIB:316.334.1O350 --- Analyses (formation) Analyse (opleiding) --- Evaluation de la formation Training evaluation --- Objectifs (formation) Doelstellingen (opleiding) --- Bedrijfsopleiding 331.36 --- Leermethoden 371.3 --- 650 --- AA / International- internationaal --- 371.26 --- 371.3 --- 378:331 --- evaluatie --- leerprocessen --- leren --- onderwijs- en leermiddelen --- onderwijskunde --- onderwijsonderzoek --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Methoden van onderwijsonderzoek --- Doel en functie van het onderwijs en studeren: algemeen --- Onderwijs en economie --- Theorieën en grondbeginselen. Management. --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen. --- hogescholen en de bedrijfswereld --- 37 Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- cultuur, personeel, talenten, team --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- 37 Education --- Education
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|