Narrow your search
Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Erkennen van verworven competenties in het sociaal-cultureel werk : visietekst

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Competenties in beeld : praktijkboek voor ontwikkeling en toetsing
Authors: ---
ISBN: 9789055745616 Year: 2006 Publisher: Baarn HB Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Competenties in beeld : praktijkboek voor ontwikkeling en toetsing : cd-rom
Authors: ---
ISBN: 9789055745616 Year: 2006 Publisher: Baarn HB Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Evaluatie en erkenning van elders en eerder verworven verpleegkundige competenties : elementen voor een assessmentinstrument.
Authors: --- ---
ISBN: 9789044116816 9044116819 Year: 2005 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. Inleiding2. Concipiëren van competenties3. Analyseren van competenties4. Niveaus in competenties5. Beschrijving van competenties6. Bewijzen en beoordelen7. Beoordeling via casusopdrachten8. De praktijk van de zelfbeoordeling9. Validatie van assessment bij afgestudeerde bachelors10. Het voeren van een assessment-interview11. Een procedure voor beoordeling en erkenning


Book
Het EVC-verhaal in de praktijk : werkboek voor docenten en assessoren
Authors: --- ---
ISBN: 9030175311 9789030175315 Year: 2006 Volume: 18 Publisher: Mechelen Wolters Plantyn


Book
Bekwaamheid op de proef gesteld : perspectieven op competentiegericht beoordelen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9031346306 Year: 2006 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit themaboek over competentiegericht beoordelen is gericht op het leerproces en de groei van de student, de aankomend professional. In dat leren zijn geen scherpe grenzen te trekken tussen formeel, non'formeel en informeel leren. Competentiegericht onderwijs is bedoeld om deze verschillende manieren van leren recht te doen, te stimuleren en leeromgevingen te verbinden. Dit themaboek bevat artikelen van verschillende auteurs die duidelijk maken dat er heel wat komt kijken bij het ontwerpen van goede beoordelingsvormen. Goed beoordelen is bovendien een vak apart: je bent niet zomaar een goede beoordelaar. (Bron: covertekst)


Book
Elders verworven competenties : vergelijkende studie van systemen voor erkenning in Groot-Brittannië, Frankrijk, Nederland, Duitsland en Finland. Met bijzondere aandacht voor de relatie met het onderwijssysteem
Authors: ---
ISBN: 9044112279 Year: 2002 Publisher: Leuven/Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De school is nog steeds de leerplaats bij uitstek.Maar ook buiten de schoolmuren valt heel wat te leren, een leven lang. In onze maatschappij ontwikkelen zich nieuwe ideeën over leren. Zo groeit de waardering voor kennis en ervaring die niet op school is verworven. Meteen rijst de vraag of die elders verworven competenties tastbaar gemaakt kunnen worden. Hoe kun je kennis en kunde die iemand niet met een diploma kan bewijzen, toch (h)erkennen en valoriseren? Een aantal Europese landen heeft een eigen systeem om elders verworven competenties te erkennen. Een vergelijking van de Duitse, Nederlandse, Britse, Franse en Finse aanpak is in de evc-discussie dan ook bijzonder relevant.

Keywords

Education and state --- Education --- Educational evaluation --- EVC. --- Lerarenopleiding --- Permanente vorming. --- Standards --- Algemeen. --- beroepsopleiding --- Personnel management --- Educational systems. Teaching systems --- onderwijsonderzoek --- vergelijkende pedagogiek --- accreditatie --- competenties --- certificatie --- Research on teaching --- assessments (onderwijs) --- Adult education. Lifelong learning --- competentie --- competitief management --- europees recht --- kwaliteitsysteemcertificatie --- onderwijsvormen --- 378.2 --- Competenties --- Diploma's --- Hoger onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Procedures --- Standaarden --- 452 )* ONDERWIJS - OVERIGE LANDEN --- Duitsland --- elders verworven competenties --- EVC-systeem --- Finland --- Frankrijk --- Groot-Brittannië --- Nederland --- onderwijssystemen --- 658.3 competenties --- 450.2 --- EVC --- 032168.jpg --- Elders verworven competenties --- 331.36 --- 331.5 --- 351.83 --- 374.7 --- 378 --- 452.2 --- 489.3 --- 489.4 --- 908 --- arbeidsmarkt --- België --- Europa --- EVC (elders verworven competenties) --- EVC erkenning verworven competenties --- hoger onderwijs --- leren --- levenslang leren --- onderwijs --- onderwijsbeleid --- politieke sociologie --- tewerkstellingsbeleid --- volwasseneneducatie --- #SBIB:316.334.1O211 --- #SBIB:316.334.1O243 --- Aansluiting onderwijs - arbeidsmarkt 371:331 --- Beroepskwalificaties 331.543 --- Beroepsopleiding 377 --- EG / Europese Unie 339.543EC/EU --- OESO / OCDE / OECD 339.92OECD --- Onderwijs 37 --- 712 Onderwijs voor volwassenen --- 736 Diploma's --- #A0204A --- 374.7 Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Education policy --- Educational policy --- State and education --- Social policy --- Endowment of research --- Educational assessment --- Educational program evaluation --- Evaluation research in education --- Instructional systems analysis --- Program evaluation in education --- Self-evaluation in education --- Evaluation --- (zie ook: certificatie) --- loopbaanontwikkeling. training, scholing op het werk --- Arbeidsmarkt. Werkgelegenheid --- Overheidsbeleid ten aanzien van werk en werkgelegenheid. Toezicht op de sociale wetgeving --- Hoger onderwijs. Academische studies. Universiteiten --- Onderwijs overige landen, organisatie --- Politiek, wetgeving en organisatie (hoger onderwijs) --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Onderwijsbeleid: internationaal --- Onderwijsorganisatie: volwassenenvorming --- Government policy --- onderzoek --- Vaardigheden --- Ervaringsleren --- Levenslang leren --- Onderwijs --- 374.7 Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- 374.7 Education and training out of school. Further education for adults --- Education and training out of school. Further education for adults --- Competentie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport


Book
Competentie-ontwikkelend onderwijs : een verkenning
Author:
ISBN: 9789044122718 Year: 2008 Publisher: Apeldoorn/Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. Competentie-ontwikkelend onderwijs in Vlaanderen?2. Competentiegericht onderwijs: kansen en valkuilen.3. Competenties: een zoektocht naar toegevoegde waarde.4. Competentie-ontwikkelend onderwijs. De experiëntele benadering5. Assessment en Competentie-ontwikkelend opleiden: een visietekst.6. EVC. Competentiegericht beoordelen en flexibiliseren van onderwijs7. Competentie-ontwikkelend onderwijs: reflecties rond implemantatie8. Perspectieven voor het debat.


Book
Volwaardig evenwaardig : het formeel erkennen van eerder verworven competenties : een empirisch onderbouwd EVC-model voor verkorte opleidingstrajecten initiële lerarenopleiding lager onderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 9033456664 Year: 2005 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Katholieke Hogeschool Leuven heeft al een EVC-procedure en een aangepast assessmentsinstrumentarium ontwikkeld en met succes toegepast op een groep kandidaat-studenten 2003 - 2004. Deze ervaring leidde tot een praktische handleiding voor iedereen die betrokken is bij het uitbouwen van flexibele en gepersonaliseerde leertrajecten vertrekkend van de kennis, vaardigheden en attitudes van de kandidaten.

Keywords

EVC --- EVC. --- Lerarenopleiding --- Hoger onderwijs. --- Vlaanderen. --- elementary education --- Teaching --- educating --- lerarenopleiding --- Higher education --- Psychology --- assessments (onderwijs) --- competenties --- Adult education. Lifelong learning --- Flanders --- Volwasseneneducatie. Permanente vorming --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- Vlaanderen --- #PBIB:+110.71 --- Connaissances générales Algemene kennis --- Formation Opleiding --- Formation continuée Permanente opleiding --- Parascolaire Opleiding buiten schoolverband --- Société de l'information Kennismaatschappij --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- #KVHB:Lerarenopleiding --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- hoger onderwijs --- levenslang leren --- onderwijsvernieuwing --- 472.7 --- competentiegericht leren --- leraren lager onderwijs --- lerarenopleidingen --- 450.7 --- 489.32 --- 489.4 --- EVC (elders verworven competenties) --- EVC Eerder verworven competenties --- Hoger onderwijs --- Studietrajectbegeleiding --- EVC (Eerder Verworven Competenties) --- Levenslang leren --- 472.7 ) De onderwijzer en zijn opleiding --- competentie (ler) --- eerder verworven competenties --- lager onderwijs --- leraren --- lerarenopleiding (ler) --- opleidingstraject --- Competenties; onderwijs --- Hoger onderwijs; Vlaanderen --- competentie --- competentiemeting --- E05035.jpg --- Eerder verworven competenties --- Leraren ; basisonderwijs ; opleidingen --- Leraren: opleidingen: Vlaanderen --- Onderwijs : Didactiek : Hoger onderwijs : Algemeen --- de onderwijzer en zijn opleiding --- Opleiding en bijscholing --- België --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactiek --- Leraren lager onderwijs --- Lager onderwijs --- Leren --- Competentiegericht onderwijs --- Competenties --- 450.2 --- 780 Hoger onderwijs --- Leraar lager onderwijs --- Elders verworven competenties --- Emigratie


Book
Competentie-assessment : de ontwikkeling en toepassing van self-, peer- en expertassessments in het hbo; een praktijkvoorbeeld
Authors: --- --- ---
ISBN: 9059310985 9789059310988 Year: 2003 Publisher: Utrecht Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het competentieleren heeft zich definitief een plaats verworven in het hoger beroepsonderwijs in Nederland. Het blijkt een krachtige onderwijsvisie om de noodzakelijke afstemming tussen opleiding en beroepspraktijk gestalte te geven. Een van de lastigste aspecten van competentiegericht onderwijs is het onderwerpen van toetsvormen die enerzijds recht doen aan de complexiteit van competenties en anderzijds haalbaar zijn in termen van tijd en geld. Compententie-assessment is een praktisch hulpmiddel bij het vormgeven van assessment van compententies. Het geeft een blik in de keuken bij het maken en implementeren van assessments en biedt een groot aantal uitgewerkte assessmentinstrumenten die in principe bruikbaar zijn voor alle hbo-opleidingen. De hier gepresenteerde instrumenten onderscheiden zich doordat ze zijn toegesneden op de leer- en werksituatie van studenten in het hbo en rekening houden met de mogelijkheden en behoeften van hun docent-begeleiders. 1. Definities: competentie-assessment. 2. de ontwikkeling en implementatie van assessments. 3. De rol van assessor 4. Kritische succesfactoren. 5. Instrumenten.

Keywords

competentiemanagement --- Didactic evaluation --- evaluatie (onderwijs) --- assessments (onderwijs) --- School management --- Educational Measurement --- 371.26 --- #KVHA:Vertaalcompetentie --- #KVHA:Vertaalevaluatie --- #KVHA:Vertaalwetenschap --- assessment --- competenties --- 489.4 --- België --- competentiegericht leren --- didactiek --- hoger onderwijs --- 378.1 --- EVC (elders verworven competenties) --- assessment (beoordeling, vaststelling) --- competentie-assessment --- evaluatie --- examineren --- leerprocessen --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- 371.3 --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Assessment --- Beroepsonderwijs ; basisvaardigheden --- Competenties --- Hoger onderwijs ; Nederland --- 043786.jpg --- Competentie-assessment --- Evaluatie --- 371.26 Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Educational Assessment --- Examination, Graduate Records --- Measurement, Educational --- Assessment, Educational --- Graduate Records Examination --- Assessments, Educational --- Educational Assessments --- Educational Measurements --- Examinations, Graduate Records --- Graduate Records Examinations --- Measurements, Educational --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- organisatie van het hoger onderwijs --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactische evaluatie --- Onderwijsorganisatie --- Peer assessment --- Competentieleren --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Nederland --- Hoger beroepsonderwijs --- Beroepshouding --- Feedback --- Hoger onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Competentie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by