Narrow your search
Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Tien keer beter! 4 : leraren verbeteren hun onderwijspraktijk door onderzoek
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789044128819 Year: 2012 Volume: 7 Publisher: Antwerpen Garant


Book
Voorbehouden handelingen een selectie: werkcahier kwalificatieniveau 5
Author:
ISBN: 9789031350407 Year: 2007 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit cahier komen het uitvoeren van een venapunctie voor bloedafname, het inbrengen van een perifeer infuus, het toedienen van medicatie continue intraveneus, het toedienen van een bolusmedicatie intraveneus en het toedienen van continue spinale pijnbestrijding aan de orde. Dit zijn voorbehouden handelingen die in de Wet BIG zijn opgenomen. Daarnaast komen de zogenoemde risicovolle handelingen aan de orde als het verzorgen van een centraal-veneuze katheter en het aansluiten van een infuus op een centraal-veneuze katheter met een implanteerbaar poortsysteem. In dit cahier zul je je tevens gaan verdiepen in het voorkomen van complicaties en het waarom van de genoemde handelingen1. Het uitvoeren van een venapunctie en het inbrengen van een perifeer infuus2. Het verzorgen van een centraal-veneuze katheter en het aanprikken als van een centraal-veneuze katheter met implanteerbaar poortsysteem3. Het toedienen van medicatie, cytostatica en bloed en spinaal toedienen van medicatie4. Zelfevaluatietoets en trainingsbijeenkomst.5. Practicum6. Oefenen tijdens de stage.


Book
Anders leren, beter werken : praktijkgericht leren en coachen in de zorg
Authors: ---
ISBN: 9789031345786 9031345784 Year: 2006 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inleiding 1 Leren op de werkplek 1.1 Formeel en informeel leren 1.2 Verschillende vormen van leren 2 Leerprojecten 2.1 Leerprojecten2.2 Drie fasen 2.3 Leerproject Neonatologie 2.4 Leerproject Cardiologie 3 Persoonlijk ontwikkelplan 3.1 POP 3.2 Organisatie- en persoonlijk belang 3.3 Competenties 3.4 Competentieprofiel 3.5 POP-gesprek 3.6 Voorbereiding3.7 Stappenplan 3.8 Bruikbare instrumenten 4 Leren van fouten 4.1 Medische fouten4.2 Fouten 4.3 Leerwaarde van fouten 4.4 Leer- en faalmomenten4.5 Voorkomen van fouten 4.6 Open cultuur 4.7 Checklist psychologische veiligheid 4.8 Foutencultuur 4.9 Veilig Incidenten Melden, Isala Klinieken5 Coaching 5.1 Coaching 5.2 Feedback 5.3 Soorten coaching 5.4 Meerwaarde van coaching 6 Leerstijlen 6.1 Leerstijlen 6.2 Leerstijlentest 6.3 Optimale leeromgeving creëren 7 Leerklimaat 7.1 Leerklimaat 7.2 Typen leerklimaat 7.3 Waarden 7.4 Leerklimaatvragenlijst 7.5 Vergelijken afdelingen 7.6 Voordelen


Book
Geef eens een voorbeeld : naar een methodiek van goede praktijkvoorbeelden
Authors: ---
ISBN: 9789030195832 Year: 2009 Volume: *4 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onze eigen praktijk beter begrijpen en die inzichten in een vorm gieten dat ze anderen kunnen inspireren. Zo zou men kernachtig het werken met praktijkvoorbeelden kunnen omschrijven. En praktijkvoorbeelden zijn in de mode: in nascholingen, pedagogische studiedagen, opleidingen, publicaties, teamvergaderingen, workshops, enz., overal werken onderwijsmensen met casussen, voorbeelden van 'good practice', goede praktijkvoorbeelden. Valt er op die manier écht wat te leren van collega's? Neem jíj zo'n voorbeelden over? Wanneer vind je er werkelijk inspiratie in? Van de andere kant bekeken: aan welke voorwaarden moeten praktijkvoorbeelden voldoen om 'goede praktijkvoorbeelden' te zijn? Hoe stel je zo'n voorbeeld op zodat je collega's of medewerkers er wat mee zijn? Dit is een invulling van de onderzoekershouding die ook in de basiscompetenties van leerkrachten wordt verwacht. Met dit hand- en werkboek willen de auteurs die onderzoekershouding en -vaardigheden bij leerkrachten en schoolleiders en -begeleiders ontwikkelen.


Book
Actief leren voor een beroep. Activiteiten voor leerlingen in het MBO niveau3 en 4
Author:
ISBN: 9789031362967 9789031362974 9789031352517 9031362964 9031352519 9031352500 9031362972 Year: 2008 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1 Informatie verzamelen 2 Informatie verwerken3 Werken aan een project4 Discussievormen5 Gebruikmaken van media6 Werken aan opdrachten op school7 Voorbereiden op de beroepspraktijkvorming8 Reflecteren9 Competentiegericht toetsenGebruikte literatuurWebsites

Listing 1 - 5 of 5
Sort by