Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
C5 --- vrede --- vredesopvoeding --- 485.9 --- Multiculturele samenleving --- Multiculturele spelen --- Omgaan met verschillen --- Samenwerkingsspelen --- Vredesopvoeding --- 478.1 --- multiculturaliteit --- spellen --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- Overige vakken; afzonderlijk
Choose an application
Analyse du discours --- Discourse analysis --- Discourse grammar --- Tekstgrammatica --- Tekstlinguïstiek --- Text analysis --- Text grammar --- C5 --- vrede --- Multiculturele samenleving --- Wereldgodsdiensten --- 210.3 --- wereldgodsdiensten --- multiculturaliteit --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- Mondiale vorming --- Lager onderwijs --- Diversiteit --- Dutch language --- Tieners + 10 jaar
Choose an application
In de gezondheidszorg bestaat steeds meer aandacht voor de eigen visie op leven en gezondheid van moslimpatiënten. In dit boek wordt een aantal van de belangrijkste facetten besproken, waarbij de aandacht vooral uitgaat naar de religieuze en ethische aspecten. het bevat algemene informatie over moslims in Nederland, ervaringen in een huisartsenpraktijk, islamitische alternatieve genezers en een hoofdstuk over islamitsiche medische ethiek, vervolgens bezinning over de vraag hoe Nederlanders en moslim-medelanders tot een dialoog kunnen komen. Tolerantie dient uit te groeien tot respect, werkelijke communicatie is van levensbelang, de resultaten van de reeds gevoerde dialoog, de vooroordelen die uitgebannen moeten worden en de gemeenschappelijke geloofswaarheden die christendom en islam delen.1. Islam en gezondheidszorg2. Islam in Nederland. Enkele factoren die relevant zijn voor contacten tussen christenen en moslims3. De medische praktijk en de islam4. Islamitisch volksgeloof en gezondheidszorg5. Islam, ethiek en gezondheidszorg6. Dit is mijn lichaam. Een vergelijking van de islamitische en de christelijke uitleg van postmortale lichamelijke integriteit in verband met het vraagstuk van orgaandonatie en in het licht van de verrijzenis7. Gezondheidszorg en tolerantie8. Dialoog ten behoeve van de patiënt9. Dialoog tussen verschillend-gelovige personen10. Bevrijd tot ontmoeting en dialoog. Kansen voor christenen en moslims11. Geneeskunde in de islamitische traditie. Suggesties voor verdere studie
#GGSB: Islam --- 219 --- 613.7 --- allochtonen --- gezondheidszorg --- interculturalisatie --- multiculturaliteit --- multiculturele samenleving --- transculturele geneeskunde --- transculturele verpleegkunde --- 328.7 --- interculturele hulpverlening --- islam --- Islam --- Hygiene. Public health. Protection --- C1 --- gezondheidszorg [verplegend] --- Kerken en religie
Choose an application
Deze bundel voor de eerste graad lager onderwijs wil een eenvoudige aanzet geven om het in de klas te hebben over eigenheid en verscheidenheid, over de positie van het "ik" en de groep, over identiteit en verbondenheid. Kleuren lenen zich goed om dit thema bespreekbaar en aanschouwelijk te maken.
C6 --- multiculturele samenleving --- handleiding --- 478.1 --- vrede --- vredesopvoeding --- geweldloze opvoeding --- multiculturaliteit --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Schoolbooks - Didactic material --- Sociology of culture --- Sociology of minorities --- International movements --- Didactics of social education --- Primary education
Choose an application
History of civilization --- World history --- anno 1910-1919 --- Flanders --- Eerste Wereldoorlog --- First World War --- Grande Guerre --- Great War --- Groote oorlog --- Grote Oorlog --- Guerre mondiale [Première ] --- Guerre mondiale, 1914-1918 --- Première Guerre mondiale --- W.O. I, 1914-1918 --- WO.1 --- Wereldoorlog I --- Wereldoorlog [Eerste ] --- Wereldoorlog, 1914-1918 --- World War I, 1914-1918 --- World War One, 1914-1918 --- World War [First ] --- World War, 1914-1918 --- multiculturaliteit --- 20ste eeuw --- Vlaanderen --- S20080432.JPG --- oorlog --- interculturele communicatie --- Belgische geschiedenis --- C3 --- Vlaams Gewest [gewest in land België - BE] --- interculturaliteit (x) --- 866 Herdenking en herinnering --- 355 --- 007 --- 94 --- Kunst en cultuur --- Exhibitions --- 1914-1918 [Guerre mondiale] --- Soldiers --- Attitudes --- 1900-1945 --- Wereldoorlog I. --- multiculturaliteit. --- 20ste eeuw. --- Vlaanderen.
Choose an application
Levinas, Emmanuel --- Academic collection --- 305.81 --- 668.6 Multiculturele samenleving --- interculturaliteit --- C1 --- Emmanuel Levinas --- AA / International- internationaal --- BE / Belgium - België - Belgique --- 201 --- 170 --- 10 --- 328.7 --- culturele diversiteit --- multiculturaliteit --- interculturele communicatie, intercultureel zakendoen, cultuurverschillen en interculturaliteit --- Kerken en religie --- Sociologie: algemeenheden. --- Moraal en ethiek (algemeenheden). --- Wijsbegeerte. --- BE / Belgium - België - Belgique --- Sociologie: algemeenheden --- Moraal en ethiek (algemeenheden) --- Wijsbegeerte
Choose an application
Regional documentation --- Morocco --- Marokko --- Afrika --- Marokko : basisonderwijs --- Arabisch handschrift --- 478.1 --- multiculturaliteit --- Arabische vertaling --- prentenboek --- Jeugdliteratuur: Marokko --- Reisverhaal: Marokko --- C3 --- jeugdliteratuur --- fotoboek --- migratie --- 842 Media --- 844 Sociale Structuur --- 844.3 Migratie en vluchtelingen --- 860 (Vredes)cultuur --- 881.3 Noord-Afrika --- 884.2 Noord-Europa --- 884.4 West-Europa --- Kunst en cultuur
Choose an application
De laatste decennia is de Vlaamse samenleving stevig veranderd. Het christelijke referentiekader is niet langer zomaar vanzelfsprekend. Bovendien is er een groeiende religieuze veelheid aanwezig. Eén van de drie werven van Katholiek Onderwijs Vlaanderen omvat dan ook de grondige vernieuwing van het levensbeschouwelijk-pedagogisch project van het katholiek onderwijs.Het project van de katholieke dialoogschool is geen meetlat voor de katholieke identiteit van de school, maar biedt een groeikans om vernieuwd te ontdekken hoe de school haar opvoedingsproject concreet vorm kan geven, in dialoog met de eigen schooltraditie, en in gesprek met alle betrokkenen op school. Want de katholieke dialoogschool is vooral iets om te doen': in het dagdagelijkse schoolleven, de omgang met de leerlingen en het personeel, de vergaderingen van het schoolbestuur, de aankooppolitiek, de planning van infrastructuur,... Een boeiende uitdaging!
School management --- Didactics of religion --- C6 --- katholiek onderwijs --- dialoog --- Katholiek onderwijs --- 451.2 --- 371.058 --- 268.221 --- 268.221 Kerk en school. Christelijke school --- Kerk en school. Christelijke school --- 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- 450.41 --- onderwijsfilosofie --- multiculturaliteit --- Vlaadnderen --- Vlaanderen --- Katholiek onderwijs Vlaanderen --- 37.058 --- 268221 --- 37058. --- 371058 --- 45041 --- Katholiek onderwijs Vlaanderen. --- Katholiek onderwijs. --- Vlaanderen. --- dialoog. --- katholiek onderwijs. --- multiculturaliteit. --- onderwijsfilosofie. --- Kerk en school Christelijke school. --- Bijzonder onderwijs Confessioneel onderwijs Particulier onderwijs Vrij onderwijs Autonome scholen Neutraal onderwijs Particuliere scholen --(bestuur en beheer). --- Onderwijsfilosofie. --- #gsdbP --- Pastoraal --- Godsdienstonderwijs
Choose an application
Islam --- Allochtonen --- islam --- 297 <4> --- Academic collection --- #gsdb3 --- #gsdb6 --- #GGSB: Wereldgodsdiensten --- #GGSB: Islam --- #GGSB: Interreligieuze dialoog --- #GGSB: Oosterse religie --- immigranten --- multiculturele samenleving --- dialoog --- 219 --- Feesten --- Moslims --- 217.0 --- multiculturaliteit --- migratie --- 2 --- Islam. Mohammedanisme--Europa --- Overige godsdiensten --- (zie ook: Kalenderfeesten) --- Allochtoon --- Maatschappij --- Politiek --- Seksualiteit --- Theater --- Wetenschap --- Architectuur --- Film --- Autochtoon --- Godsdienst --- Cultuur --- Media --- Kleuter --- Technologie --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Wereldgodsdiensten --- Interreligieuze dialoog --- Oosterse religie --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
Drie woorden staan centraal in dit boek: dialoog, katholiek en liefde. Geen enkele van die drie termen is in een katholieke dialoogschool te begrijpen zonder de andere twee. Meer zelfs, ze vormen drie essentiële bouwstenen van elke katholieke dialoogschool. Dit boek geeft duiding bij de drie termen. Wat betekent 'dialoog' in de katholieke dialoogschool? Wat betekent 'katholiek' in de katholieke dialoogschool? En hoe 'liefde' concreet gestalte geven vanuit de combinatie van 'dialoog' en 'katholiek'? Bezig zijn met deze vragen geeft een palet van soorten of typen van katholieke dialoogscholen. Dit boek reikt inzichten aan, maar wil ook aan het werk zetten. Vandaar dat er naast theorie ook werkvragen meegegeven worden. Het project van de katholieke dialoogschool draait immers niet rond het project zelf, maar rond mensen en hun vorming. Elke school is daarbij uniek, maar katholieke scholen mogen zich met elkaar alvast verbonden weten door de combinatie van dialoog, katholicitieit en liefde.
Katholiek onderwijs --- Didactics of religion --- C1 --- katholiek onderwijs --- 450.41 --- onderwijsfilosofie --- multiculturaliteit --- dialoog --- Vlaanderen --- Kerken en religie --- 371.058 --- Academic collection --- 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- 451.9 --- Dialoog --- Pastoraal --- Overige onderwerpen --- 451.2 --- Katholiek onderwijs Vlaanderen --- 37.058 --- 762 Gesubsidieerd vrij onderwijs --- Didactiek van de godsdienst --- identiteit, wereldburgerschap en diversiteit --- Godsdienstsociologie
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|